Bomba dan Penyelamat Malaysia – Terbuka 2016 / 2017

HTML5 SILA KLIK [X] UNTUK TUTUP Button Close

Bomba dan Penyelamat Malaysia mempelawa pemohon daripada warganegara Malaysia untuk mengisi kekosongan jawatan yang ditawarkan seperti di bawah :

1. Pegawai Bomba Gred KB17

Tarikh tutup permohonan : Terbuka 2016 / 2017
Lokasi : Seluruh Malaysia

Permohonan jawatan kosong di jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia ini hanya secara online melalui laman web rasmi SPA Malaysia.

Jika anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut dan membuat permohonan, sila klik pautan di bawah.

► Klik untuk info lanjut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Carian Jawatan Kosong :

85 Comments

  1. Saya jaidie bin jamarit berasal dark kudat sabah. Saya amat teringin sangat nak jadi sebagai ahli anggota bomba. Says juga mempunyai pengalaman separti dalam menyelamat, kerana saya selalu mengikuti kadet pertahanan awam semasa di sekolah menengah. Bukan itu juga..says juga pernah mendapat peringkat yang tertinggi semasa dalam program tersebut. Jika Ada pengambilan sila hubungi saya di talian 0128950085 atau E-mail jaidieeding@gmail.com

  2. Salam 1malaysia..saya Zaharah a/p Akob,umur 23..saya berminat untuk masuk dalam ahli anggota bomba ni,jika ada pengambilan boleh hubungi nombor saya 0123815704 atau gmail zaraakob@gmail
    Terima kasih

  3. Assalamualaikum. Sy Shahfitri bin Yahya menetap di Nilai Negeri 9.Sy amat berminat dengan pasukan bomba dan sy ingin menyumbang khidmat sy dalam pasukan bomba. Jika ada pengambilan sila hubingi di 0135991865 atau email Shahfitri95@gmail. Com. Sekian terima kasih

  4. assalamualaikum,sy RAMFARIDZUAN BIB SAPI menetap di PASIR PUTEH,KELANTAN,saya amat berminat dengan pasukan bomba dan saya ingin menyumbang khimat saya dalam pasukan bomba,jika ada pengambilan sila hubungi di 01114918358 atau email azulfahami@.com.sekian terima kasih

  5. Salam.sy berminat untuk menjadi anggota bomba.sy telah memohon jawatan ini di spa tp masih belum dipanggil.sy berharap agar pihak Tuan dpt pertimbangkan permohonan sy ini
    Arif(016-2560873) tq

  6. saya mohd hazril atoh,berasal dari kota Belud,sabah.Saya berminat untuk menyertai pegawai bomba & penyelamat.Sekarang saya telah pun mendaftarkan diri sebagai pasukan bomba sukarela (PBS).Sekiranya ada panggilan atau penyerapan untuk memasuki Pegawai Bomba Bantuan (PBB) atau (PSM).Sila hubungi saya di talian 01131718402

  7. Saya nurazif bin noorhadi asal sarawak… Saya berminat menyertai pasukan bomba.. Diharap dpt dipertimbangkn oleh pihak tuan permohonan saya.. 0138004973

  8. Assalamualaikum….Saya Nasarudin bin yusop berumur 23 tahun,berasal dari Melaka,saya ingin menjadikan pasukan bomba dan penyelamat sebagai karier kerjaya saya..01969495155,nasa0193@gmail.com

    • Saya Ray jackson awang,berasal daripada penangah tongod.sangat berminat menyertai Bomba penyalamat malaysia,sedia berhidmat di mana saja pihak tuan temapatkan.
      #0195881040

  9. Saya sangat suka dengan tugas bomba dan berhasrat ingin menjadi seorang anggota bomba..
    Hubungi saya 01720366210
    Atau wassap pun boleh

  10. asalamualaikum sy amat berminat untuk menjadi anggota bomba dan telah mengisi borang di spa…sebarang pengambilan boleh telefon sy di 014-7225615 atau emailkan ke paii_93@yahoo.com jika ad pengambilan…sy beharap sgt diberi pluang untuk menjadi anggota bomba

  11. Saya Frandy bin Fred,Saya berasal dari kota kinabalu,Sabah.Saya sangat meminanti pasukan bomba sejak dari kecil lgi.jika ada pengambilan yg djlnkan hubungi saya 01125321103.atau emailkan ke Frandywar@yahoo.com .Saya berharap sangat jika dberi peluang..tq.

  12. Assalamualaikumm….sya amat berminat untuk menjadi anggota bomba dan saya telah mengisi borang di isi SPA8…sebarang pengambilan boleh hubungi saya di -0179226345 @ emeil kan – mohamadredzuan6391@gmail.com….
    Sya berharap pihak tuan puan dpt memberi saya peluang untk menjadi anggota bomba…
    Terima kasih

  13. Salam sejahterah pada semua..ada temuduga terbuka sila info yea sahabat semua..area kota kinabalu,kota belud,keningau ,bofort,ranau atau area yg brdekatan la kat sabah ni..harap sahabat semua dapat membantu yea..watsaap no. 0128229322 atau email hewihelmey@gmail.com
    terima kasih sahabat..harap kita semua dipermudahkan..amin

  14. Assalamualaikum.. sy berminat hendak menjadi anggota bomba.. andai kata kalau pihak tuan sudi mengambil sy sebagai anggota bomba.. sy akan berkerja dengan lbih mse.. dan sy juga blh membawa lori.. sy mempunyai lesen E dan GDL.. klau tuan sudi mengambil sy sebagai anggota bomba. . Sila hubungi sy….0142925979

  15. sejak sekolah rendah lagi saya meminati menjadi ahli anggota bomba,,dan sampai sekarang tak pernah pudar minat saya terhadap pekerjaan ini,,saya betul2 minat dan mahukannya,,kalau ada untuk pengambilan ahli baru sila call nom saya,,01119461628,,terima kasih.

  16. Assalamualaikum….sya amat berminat untuk menjadi anggota bomba dan saya telah mengisi borang di isi SPA8…sebarang pengambilan boleh hubungi saya di -0129654281 @ emeil kan ke alifazriel21@gmail.com….Sya berharap pihak tuan puan dpt memberi saya peluang untk menjadi anggota bomba…Terima kasih

  17. Assalamualaikumm….sya amat berminat untuk menjadi anggota bomba dan saya telah mengisi borang di isi SPA8…sebarang pengambilan boleh hubungi saya di -0179013695 @ emeil kan –Aliffazhim98@yahoo.com….Sya berharap pihak tuan puan dpt memberi saya peluang untk menjadi anggota bomba…Terima kasih

  18. selamat pagi dan salam sejahtera….saya patrick anak peter..saya berasal dari sarawak…saya ingin menjadi seorang anggota bomba..saya mempunyai sijil BT..(BASICTRAINING),SPM,SKM..jika tuan sudi menerima saya menjadi anggota bomba..saya akan berkhidmat untuk negara………nombor tel.0145751206…..sekian terima kasih….

  19. Assalamualaikum..sya mohd suhaidi bin husain umur 20 ingin mnjdi seorg anggota bomba..jka ada pngambilan tlg hubungi sya 012-4958721

  20. assalamualaikum….sy muhamad shahrul nazmi bin azhar umur 22 tahun ingin menjadi seorang anggota bomba…jika ada pngambilan tlg hubungi sy 0145309671

  21. selamat pagi dan salam sejahtera….saya SAMSIDA BINTI ANDIS … saya berasal dari sabah…saya ingin menjadi seorang anggota bomba..saya mempunyai sijil ,SPM,SKM..jika tuan sudi menerima saya menjadi anggota polis..saya akan berkhidmat untuk negara………nombor telefon saye 01139700544…..sekian terima kasih….

  22. selamat pagi dan salam sejahtera….saya SAMSIDA BINTI ANDIS … saya berasal dari sabah…saya ingin menjadi seorang anggota bomba..saya mempunyai sijil ,SPM,SKM..jika tuan sudi menerima saya menjadi anggota polis..saya akan berkhidmat untuk negara………nombor telefon saye 01139700544…. Terima kasih

  23. Selamat malam dan salam sejahtera.. saye samsida binti andis.. saye berasal dari Sabah… sijil spm,skm.. menjadi anggota polis.. ini nombor telefon saya 01139700544.. sekian terime kasih..

  24. Selamat Pagi dan salam sejahtera. Nama saya ANDREAS SIGAR KERYER. Saya berasal dari Miri,Sarawak. Saya mempunyai sijil SPM, sekarang saya masih dalam pembelajaran di kolej PPKS Kuching. Oleh itu, saya ingin menjadi seorang anggota bomba. Jika tuan sudi menerima saya untuk menjadi anggota bomba,saya akan berkhidmat untuk negara. Sila hubungi saya 01114088534. Terima kasih.

  25. salam sejahtera..nama saya Richard ak asung..saya berasal dari miri,sarawak..saya mempunyai sijil Spm ,skm tahap 1&2 dlm bdang mekanikal…saya ingin menjadi seorang pegawai bomba..jika tuan sudi menerima sy,boleh hubungi saya 0148937052

  26. Salam,sy sangat berminat untuk menyertai bomba penyelamat Malaysia,sy berasal Dari sabah ,bekerja d Selangor .jika diberi peluang ,insyahallah sy akan tulus hati mnjalankan tugas.0173433945.

  27. Assalamualikum,sy berminat untuk menyertai Jabatan Bomba Dan Penyelamat Malaysia,sy berasal dri johor bahru. Sy dh join Jpam selama 4 tahun dan juga 4time memndu Ambulans Swasta 2 tahun. Kursus yg sy ad Basic Trauma Life Support (BTLS) ,Menyelamat Di Air,Melawan Kebakaran (MK), First Responder (FR). Pengalaman yg sy ad Operasi Kebakaran, Operasi bot karam, Operasi orang hilang, Operasi banjir. Jika di beri peluang sy akn pikul tangungjwb dgn sebaik mungkin. 0105200779

  28. salam sya norhaslinah akub..sya menetap di tuaran Sabah..sya brminat menjadi ahli bomba..sekiranya ada pengbilan boleh whsupp sya di no 0148502248 tq

  29. Asslamualaikum..sya Mohd harafi bin lan .berumur 17 tahun .sya berasal dari sabah sya amat berminat berbakti menjadi ahli bomba selepas spm..kerana sya mempunyai ketahan fizikal mencukupi ketinggian 175cm.ukuran dada 78s.no telephone 0143501566..

  30. assalamualaikum , sya mohd alif bin sobri berasal dari kedah umur 18 tahun berminat untuk menjadi ahli bomba .. jika berpeluang 0175132570

  31. saya amat berminat untuk mnjadi anggota bomba… umur 30 thun…. jika ade kekosongan mohon kol saye 0177269068…

  32. Nama sya mohamad Latifuddin Bin Abdul Munib. .berasal dari Perak. Berumur 18 tahun..bru hbis SPM.
    Pernah mewakili derah ke peringkat negeri dlm kawad kaki kadet polis. Prnah jga mewakili daerah dlm aktiviti sukan. Menyandang jawatan sebagai koperal selama 2 tahun di peringkat sekolah kadet polis.
    01133389448

  33. Saya mohd azman bin jamil sulong…..saya mentap d semporna sabah…saya berusia 25 tahun ….saya berminat menjadi anggota keselematan bomba.sekiranya tuan ada kekosongan untuk menjadikan saya sebahagian dari ahli bomba pm saya di nombor 0138594825 terima kasih

  34. Saya Mohd Syaiful Hanizam bin Mohd Ali ..sy berasal dari Dungun,Terengganu..umur sy 21 thun..sy berminat untuk menjadi anggota bomba..sekiranye tuan ad kekosongan utk mnjadikn sy sbgai anggota tuan..bleh pm sy no 0139105143..whatup..0139105143..terima kasih

  35. saya sudah lama pohon jawatan jpam tersebut tapi masih gagal untuk dipanggil temuduga. boleh saya tahu bagaimana cara yang betul untuk memohon jawatan ini. boleh hubungi saya 011-31363905. mohon pertolongan.. terima kasih

  36. Saya , Mohd Fazrin Azwar Weini . Brasal dri sarawak . Saya berminat untuk menjadi anggota bomba . jika ada kekosongan boleh hubungi sy 0138279224 . Terima kasih

  37. Saya Ahmad Syukrillah bin mat lazim ..sy berasal dari Marang,Terengganu..umur sy 19 tahun..sy berminat untuk menjadi anggota bomba..sekiranye tuan ad kekosongan utk mnjadikn sy sbgai anggota tuan..bleh pm sy no 0199115237..whatup..0139438523..terima kasih

  38. saya Ahmad syukrillah bin mat lazim ..sy berasal dari Marang,Terengganu..umur sy 19 tahun..sy berminat untuk menjadi anggota polis PDRM. .sekiranye tuan ad kekosongan utk mnjadikn sy sbgai anggota tuan..bleh pm sy untuk temuduga.. no 0199115237..whatup..0139438523..terima kasih

  39. Assalamualaikum….saya Zulfikar bin tina umur 18 lepasan spm amat berminat untuk menjadi anggota bomba dari sekolah rendah lagi,saya harap cita2 tercapai dijadikan kerjaya untuk saya dan sebarang pengambilan boleh hubungi saya di -0198483246-@ emeil kan zul650720180798@gmail.com….Sya berharap pihak tuan puan dpt memberi saya peluang terakhir untk menjadi anggota bomba…Terima kasih..harap diperkenankan

  40. Saya kayatthiri.saya berasal dari Kulim Kedah.saya minat join untuk anggota bomba.tolong maklumat lanjut.hubungi saya 0129018258

  41. Saya . alester singgai anak jeffrey .ingin memohon di mana-mana jawatan awam tapi belum ada peluang . harap tuan yg di hormati dapat menberi peluang kepada saya . ujian saya tahun lepas 2015 SPM dapat 7A .cuma english dapat D .NO TEL 0138129477

  42. Assalamualaikum..saya nurhazril zaffnan bin shamsuri..saya berasal dari sarawak..umur saya 19tahun…saya berminat menjadi ahli bomba dan penyelamat sekiranya ada kekosongan boleh pm no saya dan whatsaap..0194386948…ok sekian terima kasih…

    • Saya ingin sangat nakkk jadi sebagai anggota bomba yang berwibawa..utk negara..harap kerjasama pihak berkuasa…Spm takk tinggi sangat….yang lain semua credit…cume english-D,chemistry-E

    • Saya ingin sangat nakkk jadi sebagai anggota bomba yang berwibawa..utk negara..harap kerjasama pihak berkuasa…Spm takk tinggi sangat….yang lain semua credit…cume english-D,chemistry-E.ada apa2 perkongsian tolong call :0179725847

  43. Hello, saya Layrrie berasal dari Bintulu, 97000 , Sarawak. Berumur 19 tahun. Saya bercita-cita ingin menjadi seorang anggota bomba sejak kecil. Semua subjek teras spm saya kredit. Harap dipertimbangkan. No hp : 0138007298

  44. Saya Brandon Jivit berasal dari kota kinabalu sabah. Berumur 21tahun . Saya berminat menjadi sebahagian daripada anggota bomba untuk membantu masyarakat dan Saya berharap permohonan saya dapat dipertimbangkan sekian terima kasih.
    Email: Dannydavid.pbskdrafting@gmail.com
    No Hp: 01131692154

  45. Saya teringin menjadi sebahgian daripada anggota bomba ,untuk berkhidmat sebgai penyelamat ,sya berharap jika ada pengambilan terbuka tuan akan memberitahu kepada saya melalui wssap :0136487219 /Email:faizfahmi240798@gmail.com.
    Saya berharap dapat terpilih ke pemilihan aminn.

  46. lam , Saya Nurul Aini Binti Saparin, umur 21 tahun..saya berminat untuk masuk dalam ahli anggota bomba, jika ada pengambilan boleh hubungi nombor saya 0135423207 atau melalui e-mail zueain.ainz@gmail.com

  47. Salam , Saya kishen ravi varma, umur 20 tahun..saya seorang sport medicine..berminat untuk masuk dalam ahli anggota bomba, jika ada pengambilan boleh hubungi nombor saya 0110925643 atau melalui e-mail kishenravikristan@gmail.com

  48. Assalamualaikum..nama syg muhamad hafis
    Dan syg berminat menjadi ahli anggota bomba..
    Jika ade pengambilan boleh hubungi nombor saya 0142620129

  49. assalamualaikum…sye mmg minat dlm anggota bomba ny…klu ada rzki sye nk sgt…
    ny nomber sye 0124119257..
    Alamat:F156A KAMPUNG HUJONG ALOR BEMBAN TIKAM BATU 08600 SUNGAI PETANI KEDAH

  50. assmualaikum..saye memang amat berminat untuk menjadi anggota bomba..kalau ade kekosongan inzinkan lah..saye saudara aizat, untuk menjadi salah seorang daripada anggota bomba.. boleh call saye 01121595284

  51. Saya teringin nak masuk bomba ..sebab masa sekolah dulu saya sangat minat mengikuti aktiviti bomba di sekolah dan pernah mewakili sekolah ke peringkat kebangsaan d Perlis.. 0146542896(sabah)

  52. Salam sy norshafika2234 binti nor azmy umur 25thun sy ingin menjadi ahli anggota bomba. Sy dari skolh lg telah bercita cita ingin menjadi salah seorg anggota bomba malaysia.. Semasa di sekolah sy masuki kedet bomba n jpa3.. Sy ada sijil PLKN n berpengalaman berkerja menyelamat sbgai jabatan pertahanan awam malaysia.. Jika sy diberi peluang boleh hubungi sy di no ini 01119312234..

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.